Charakterystyka pracy amortyzatorów zawieszenia bardzo wpływa na prowadzenie samochodu oraz na komfort całej jazdy. Niestety, ale właśnie te dwa parametry, zachowanie na drodze i komfort są w poważnej sprzeczności i niezgodności jaka pomiędzy nimi występuje. Mocne tłumienie korzystne dla prowadzenia, odczuwane jest przez wielu pasażerów jako te nieprzyjemne. Oznacza to, że amortyzator powinien aktywnie zmieniać swe zdolności do tłumienia drgań. Wymyślono to już bardzo dawno temu, ale początkowo przepływ oleju przez zawory amortyzatora można było regulować tylko zewnątrz, czyli na postoju.

Rozwój elektroniki pozwolił na samoczynne dopasowanie tłumienia do stylu jazdy kierowcy i stanu drogi. Naturalnym krokiem jaki nastąpił w tej dziedzinie było połączenie bezstopniowej regulacji tłumienia amortyzatorów z układem, który zbiera informacje o zachowaniu samochodu i o tym jakie polecenia wydaje samochód kierowcy. Podczas, gdy układ stabilizacji stwierdza niezgodność, interweniuje, przykładowo stosując przyhamowanie odpowiednimi kołami. Jeżeli natomiast posiadamy szybko reagujące amortyzatory, możemy zastosować działania, które będą zapobiegawcze w stosunku do układu stabilizacji.